måndag 9 september 2013

Arnes Sjukdoms och besök på vårdcentraler




Den 10/ 6 tog Arne cancer prov på Björnens vårdcentral skulle få svar och undersökning den 3/7 genom att Björnen gick i konkurs blev han omlisad till Öjebyns vårdsentral .Fick tid 12/7 hos läkaren fick en cortison spruta för sin värk i axeln ,redan då var Arne mycket  svag så jag begärde att få en tid där vi kunde båda vara med även på Arnes minne fick en tid den 23/7 med en timmes samtal .Den tiden hann vi aldrig vara med om Arne blev tröttare för varje dag .Den 19/7 åkte vi in akut han blev inlagd på avd 3 a där han fick ligga kvar den kommande veckan mycket orolig så han blev flyttad till enskilt rum .Arne var opp för det mesta sökte vars jag var fick för sig att jag jobbade på avd ,besöte honom varje dag 2 ggr morgon o kväll ,man kan säga att jag var där för det mesta .På måndag fick han åka hem skulle få en remiss till urologen i Sunderbyn ,nu efter det man har varit med om och hörde vad läkaren sa så förstår jag dom redan anade vars det skulle sluta .Arne blev svagare för varje dag la sig redan kl 1800 han frågade jämt om det var ok när jag sa att jag kunde titta en stund på TV ,en kväll var det ingenting som var intressant så jag kom o la mig kl 20 00 då sa han nu är det som det ska vara ,tänk att vara så älskad utav honom det lever man på .På fredag den 26/7 ville han själv att vi skulle ringa ambulansen for på akuten det var mest magen även andningen Läkaren misstänkte förstoppning fick ta med mig hem lavermang som jag hjälpte honom med ingenting bättre redan dagen efter for vi in med ambulans ,då blev Arne inlagd fast på 2 a fast den han var så dålig så sa han till mig hitta inte på något så han skulle måste stanna Jag själv kunde inte heller fatta att det var så nära slutet Fick ett rum för 3 personer där vi fick vara med honom .Fortsättning följer i nästa blogg 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar