torsdag 15 november 2012

Knä operationen 12/11 2012

Detta var ett svårt beslut fast jag hade så enormt ont ,det som gjorde att fatta beslut det var att jag var så säker på  att skulle dö det ska vi alla göra men tiden är aldrig rätt ,Det är först Sören sen är det Arne ,det var inte så lätt att koppla bort oron första natten ringde Arne kl halv 1 vaknade opp utav telefon såg att det var från Hem första tanken var att något hade hänt sen hörde jag Arne förtivlande röst vars är du Barbro förklarade att jag var på las,o att han o Bittan hade varit till mej på kvällen fast det trodde han inte på han hade aldrig hört att jag skulle opera mig för något ,Jag ringde till Bittan på natten hon for till Arne på en gång när hon kom satt han i morgonrock men hade blivit klar att jag var på lasarettet  Bittan stanna o sov över det kändes bra ;Har märkt sista året att hans minne har börjat avta men då tänker att det kanske är åldern ,nu ska vi boka tid hos hans läkare för att få en utredning det är så mycket som har ändras I går på kvällen var flickorna hos honom då hade dom pratat om det Arne hade varit med i unga år skogsjobbet o kolmilerna han har med sin far det var hur klart som helst Det tyckte han var roligt Ronny berätta för mig när vi var hos Ville när ha fyllde år så prata Arne med Ronny omm gamla tider men när gick ut från köket blev han så osäker såg ut som han inte visste var han var Det är tråkigt att bli gammal fast det bli vi alla jag har en önskan att vi få vara tillsammans några år till

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar